کد خبر : 1870
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1403 - 12:55

عراقچی در پاسخ به جوزپ بورل:

توسعه روابط ایران با اروپا، نیازمند رفع سیاست‌های نادرست کشورهای اروپایی است

توسعه روابط ایران با اروپا، نیازمند رفع سیاست‌های نادرست کشورهای اروپایی است
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند و لازمه آن گفت‌وگو برای حل مشکلات و رفع سیاست‌های نادرست کشورهای اروپایی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری ملبهار از وزارت امور خارجه؛ «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی طی تماس تلفنی با «سید عباس عراقچی»، انتخاب ایشان را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به معضلات موجود منطقه‌ای و جهانی اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگوها و مشورت های سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا در دولت جدید ادامه و گسترش یابد.

سید عباس عراقچی نیز با تشکر از تماس و تبریک آقای بورل، ضمن اشاره به زمینه‌های متنوع و متعدد تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند و لازمه آن گفت‌وگو برای حل مشکلات فی‌مابین و رفع سیاست‌های نادرست کشورهای اروپایی می‌باشد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برخی از موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات رفع تحریم ها و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مورد توجه و تبادل نظر قرار دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.