کد خبر : 1074
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 17:20

کارشناس هواشناسی گیلان :

بیشترین بارندگیِ ۲۴ ساعت گذشته گیلان در آستارا ثبت شد

بیشترین بارندگیِ ۲۴ ساعت گذشته گیلان در آستارا ثبت شد
کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته با ۸۰ میلیمتر در آستارا ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری مَلبهار؛ علاء‌الدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از شهرستان آستارا بیشترین بارش باران در امام‌زاده اسحاق شفت با ۷۳ میلیمتر و املش هم ۵۴ میلیمتر ثبت شده‌ است ضمن اینکه در رشت ۳۶ میلیمتر باران بارید.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما با آغاز بارش‌های برف و باران در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: اسب‌وونی تالش صبح امروز با پنج درجه سلسیوس زیرصفر کمترین و املش و ازبرم سیاهکل در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۳ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: سامانه سرد و بارشی از عصر امروز (یکشنبه) به تدریج تضعیف می‌شود و از اواخر وقت امشب از استان خارج خواهد شد؛ همچنین برای فردا در برخی از مناطق مختلف استان بارندگی بسیار خفیف پیش بینی شده‌است.

وی با اشاره به مواج بودن دریا تا اوایل صبح فردا اظهار کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان برای امروز حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی شده است از اینرو دریا امروز برای فعالیت های دریانوردی مناسب نبوده اما از فردا به تدریج مناسب می شود.

در پی بارش ۸۰ میلیمتری باران و ۱۰ سانتی متر برف در این شهرستان مدارس، ادارات و دستگاه‌های دولتی تعطیل شد، برق در بخش‌هایی از آستارا به دلیل سقوط درخت بر روی سیم و کابل‌ها و مانند آن قطع شده که هم اکنون مشکل در حال رفع شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از وضعیت جوی و ترافیکی در راه‌های استان، برف ۱۲ جاده‌ استان را سفیدپوش کرده و تردد در آنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.