کد خبر : 1890
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1403 - 18:31

به امید اجرا و نظارت

به امید اجرا و نظارت

برنج محصولی پر رنج و از دسترنج مردم کشاورز و زحمتکشی است که به امید برداشت و فروش آن تلاش می کنند تا بتوانند هزینه یک سال زندگی خود را تامین نمایند. آرزوی رفاه در زندگی، زمانی برای کشاورزان تحقق می یابد که مسئولین امر تمام همت خود را برای بهره وری کشاورزی بکارگیرند. با

برنج محصولی پر رنج و از دسترنج مردم کشاورز و زحمتکشی است که به امید برداشت و فروش آن تلاش می کنند تا بتوانند هزینه یک سال زندگی خود را تامین نمایند.
آرزوی رفاه در زندگی، زمانی برای کشاورزان تحقق می یابد که مسئولین امر تمام همت خود را برای بهره وری کشاورزی بکارگیرند.
با توجه به این که ۸۰ درصد مردم شهرستان شفت روستایی و کشاورز و دامدار می باشند، لذا در فصل کاشت می بایست کود و سم و سایر نهاده های کشاورزی را به قیمت گزاف خریداری کنند به امید این که پس از برداشت، محصول را به قیمت مناسب بفروشند و گره زندگی خود را بگشایند، اما هنگام برداشت، شاهد ورود برنج خارجی و توزیع آن در کشور،حتی مناطق برنج خیز هستند و به ناچار باید دسترنج خود را که با خون دل به عمل آورده اند به کمترین قیمت در بازار عرضه کنند تا بتوانند بدهی ها ی خود را تسویه نمایند.
دکتر سید کریم معصومی نماینده شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در این رابطه در نطقی در تاریخ ۳/۵/۱۴۰۳ گفت:« ناکارآمدی سیاست ها و عدم هماهنگی در سطوح سیاستگذاری و بی توجهی به ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی اسباب شکاف عمیق در دستیابی به وضعیت مطلوب را فراهم نموده است یکی از این سیاست های غیر منطقی واردات بی رویه برنج بوده است.
برنج که محصول رنج کشاورزان است و تداعی کننده زحمات شیر زنان و شیر مردانی است که رنج خود را در قامت برنج به رخ کشیده اند. غافل آنکه با اتخاذ سیاست واردات بی رویه نه تنها رنج آنان را ارج نگذاشتیم بلکه رنج نامه دیگری برای دست های پینه بسته آنها رقم زدیم.
این نحو از سیاست ها علاوه بر آسیب به تولید داخلی قطعاً اقتصاد و معیشت مردم را هم تحت شعاع قرار می دهد.
امیدوارم با اتخاذ سیاست تشویقی و خردمندانه توسط دولت آقای پزشکیان و مجلس دوازدهم با تکیه بر رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این تراژدی غم انگیز پایان یافته و تقویت کارکرد مجلس از حقوق و کرامت موکلین صیانت نماییم.»
کشاورزان از نمایندگان گیلان و مازندران و استان هایی که برنج تولید می کنند، انتظار دارند که تلاش نمایند با اجرا و نظارت قانون، از ورود و عرضه برنج خارجی در بازه زمانی
خاص که کشاورزان با امید به درآمد آن تلاش می کنند، جلوگیری بعمل آورند تا کشاورز و کشاورزی ناامید و نابود نشود و نیز به جای هرگونه حمایت از ورود برنج مصرفی
خارجی می توان با حمایت از کشاورزان و کشاورزی زمینه های خود کفایی در تولید برنج داخلی را فراهم نمود.
یاحق

منبع: فصلنامه کوگاه شماره ۱۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.