کد خبر : 824
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 10:18

آموزش رایگان جوجیتسو باعث پیشرفت این رشته رزمی در گیلان شده است

آموزش رایگان جوجیتسو باعث پیشرفت این رشته رزمی در گیلان شده است
نائب رئیس انجمن جوجیتسوی گیلان گفت: آموزش رایگان جوجیتسو باعث پیشرفت چشمگیر این رشته ورزشی رزمی در استان شده بطوریکه گیلان در زمان حاضر یکی از قطب‌های برتر کشور در این خصوص محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ملبهار از ایرنا؛ کیانوش پاکدل اظهار کرد: جوجیتسوی گیلان از سال ۷۹ در شهرستان بندرانزلی به همت محمدرسول یکتاپرست رئیس انجمن جوجیتسوی گیلان و مربی تیم ملی جوجیتسو فایت، فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون نیز همواره موفق به کسب عناوین قهرمانی در مسابقات مختلف داخلی و برون مرزی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این انجمن در گیلان و تکمیل کادر مدیریتی و ساماندهی کمیته‌های استانی، توانستیم این رشته را به سایر شهرهای گیلان نیز گسترش دهیم و اکنون در شهرهای رشت، لاهیجان و لنگرود نیز علاوه بر کلاس های عمومی جوجیتسو فایت، BJJ و کنتاکت جوجیتسو نیز دایر است.

وی ادامه داد: البته با همکاری و تعامل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی تفاهم‌نامه‌ای که با آنها داشتیم، در خانه‌های احسان محلات کم برخوردار، پایگاه‌های استعدادیابی و آموزش رایگان جوجیتسو برپا کردیم که بیش از یکصد نوجوان و جوان جذب این رشته شدند.

نائب رئیس انجمن جوجیتسوی گیلان اضافه کرد: آموزش رایگان باعث گسترش این ورزش شد و استعدادهای خوبی نیز در این زمینه کشف شد که هم اینک ورزشکاران این استان در رقابتهای مختلف کشوری درخشش بسیار خوبی دارند.

پاکدل به حضور ورزشکاران گیلانی در رقابت‌های جوجیتسو قهرمانی کشور نیز اشاره و بیان کرد: در رقابت‌های جوجیتسوی امیدها و بزرگسالان کشور که هفته گذشته با حضور حدود ۵۰۰ ورزشکار رزمی کار این رشته در تهران برگزار شد، تیم ۱۲ نفره گیلان موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این مسابقات و در رده سنی امید، ابوالفضل نوروزی در منهای ۶۲ کیلوگرم، رسام احمدی در منهای ۸۵ کیلوگرم و علیرضا وسایلی در منهای ۹۴ کیلوگرم از گیلان با درخشش موفق به کسب مدال طلا و مقام قهرمانی شدند و همچنین مهرشاد قرباندوست دیگر ورزشکار گیلانی در وزن مثبت ۹۴ کیلوگرم مدال نقره کسب کرد.

وی در ادامه گفت: در رده سنی بزرگسالان نیز، ایلیا محسن پور در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم و سینا فیاض در وزن منهای ۹۴ کیلوگرم به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافتند، حامد دلیری در منهای ۶۹ کیلوگرم و امیر نجیبی در وزن منهای ۹۴ کیلوگرم مدال نقره و کوروش نیازمند در وزن منهای ۶۹ کیلوگرم و کامیار قاسمی در وزن مثبت ۹۴ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

نائب رئیس انجمن جوجیتسوی گیلان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در بخش “نوازا” شرکت می‌کردند، اظهار کرد: در این بخش هم ورزشکاران گیلان خوش درخشیدند و یک مدال طلا توسط محمدرضا خطیبی در وزن منهای ۹۴ کیلوگرم بزرگسالان و یک مدال نقره توسط ابوالفضل نوروزی در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم امیدها کسب کردند.

پاکدل افزود: سال گذشته نیز در رقابت‌های جهانی جوجیتسو که در ابوظبی امارات برگزار شد، ۶ ورزشکار و امسال نیز در رقابت‌های جهانی قزاقستان سه ورزشکار از گیلان حضور یافتند که این ورزشکاران با درخشش خود، موفق به کسب مدال‌های جهانی شدند.

وی در خاتمه بیان کرد: همچنین در اردوی تیم ملی جوجیتسو که در بندرانزلی و برای آمادگی این تیم برای اعزام به مسابقات آسیایی که خرداد ماه در ابوظبی برگزار می‌شود برپا شد، ۱۰ ورزشکار از گیلان حضور داشتند و امیدواریم که سهمیه قابل توجهی در ترکیب تیم ملی کسب کنیم تا دوباره شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران گیلانی در مسابقات آسیایی جوجیتسو باشیم.

جوجیتسو یک ورزش رزمی است که بر فنون گلاویزی و مبارزه در وضعیت خاک تأکید دارد. در مبارزات این رشته هدف نهایی به‌دست آوردن وضعیت برتر نسبت به حریف و بی‌دفاع ساختن او با استفاده از تکنیک‌های قفل‌کننده‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.