کد خبر : 926
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 23:27

کابوس زن و شوهر چوپان ؛

گرگ؛ ۸۶ راس بُز را در ارتفاعات شهرستان شَفت درید

گرگ؛ ۸۶ راس بُز را در ارتفاعات شهرستان شَفت درید
گله گرگ های گرسنه، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت، ۸۶ راس بز را دریدند و چوپانش را شوکه کردند.

به گزارش پایگاه خبری مَلبهار به نقل از ورس ، گله گرگ های گرسنه، در پیرامون ییلاق اسلار و پی دشت شهرستان شفت، ۸۶ راس بز را دریدند و چوپانش را شوکه کردند .

اکنون عین اله ، چوپان سالخورده نگون بخت ، تمام دارایی اش را یک شبه از دست داده است و گریه های همسرش هم نمی تواند ، آب رفته را به جوب بازگرداند و رمه هایش را از شکم این گرگ های نیک بخت بیرون بیاورد .

او مانده و لاشه های تکه پاره شده بزهای زیبایش و رد پای گرگ هایی که هیچ وقت از روی ذهنش پاک نمی شود .

این واقعه در بیستم آذر ماه، یعنی حدود بیست روز پیش، رخ داده است اما شرایط طبیعی و جغرافیایی منطقه، عدم دسترسی مناسب به امکانات ارتباطی و همچنین سالخوردگی این چوپان سبب شد تا خبر دیر تر از آنچه می باید به دست مسوولین شهرستان برسد .

پس از گزارش شدن این موضوع به برخی از رسانه های شهرستان شفت، گروهی از خبرنگاران به منظور پیگیری و راستی آزمایی این خبر راهی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت شدند و با یاسر ریاضی رییس این مجموعه به گفتگو پرداختند.

وی با بیان اینکه این موضوع متاسفانه خیلی دیر به اداره محیط زیست منعکس شد افزود : با وجود تمام مشکلات و دشواری های راه ، کارشناسان محیط زیست به منطقه حادثه اعزام شدند و مستندات تهیه شده در دست بررسی است .

رییس محیط زیست شفت می گوید گرگ ها ، گونه های بومی و کهن این منطقه هستند و این ما انسان ها هستیم که اندک اندک وارد محدوده زیستی آن ها شده ایم .

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص نحوه کمک رسانی و جبران خسارات به این چوپان گفت: پس از تکمیل گزارش، مستندات به مرکز استان ارسال و آنجا در این خصوص تصمیم گیری می شود .

ریاضی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پرسید ؛ اگر این چوپان گرگ را با اسلحه می کشت و از رمه هایش دفاع می کرد شما و اداره محیط زیست چه اقدامی انجام می دادید ؟ گفت : به طور قطع ، طبق قانون او را به دادگاه معرفی می کردیم .

هرچند حفاظت از گونه های حیات وحش، یکی از مهمترین وظایف سازمان محیط زیست می باشد اما
پرسش نهایی اینجاست آیا اداره محیط زیست شفت، همان اندازه که برای گرگ ها و یا خوک هایی که برای پیدا کردن آبدوزک (کاپیش) مهمان ناخوانده شالیزارها می شوند؛ ارزش قایل است، به همان اندازه نسبت به سایر وظایف قانونی خود در مدیریت پسماند، ساماندهی زباله ها، معضل آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی با فاضلاب انسانی و برخورد با مدیران خاطی که با ترک فعل، سلامت و جان مردم را تهدید می کنند، احساس مسوولیت دارد یا خیر ؟

شما چه فکر می کنید؟ محیط زیست شفت نسبت به کدام یک احساس مسوولیت بیشتری دارد؟؟؟

گفتنی است شهرستان شفت با بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.