کد خبر : 751
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 20:19

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ملبهار از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده شکل گیری و تقویت تدریجی جریانات جنوبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی و روند افزایش دما تا فردا فراهم است، افزود: از امروز، فردا و دوشنبه وزش باد جنوبی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به افزایش دما ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان ادامه داد: در این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه، افزایش ابر و در بعضی نقاط به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند تا میزان احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی و کشاورزی در استان خبر داد و افزود: با توجه به وزش باد جنوبی تمهیدات لازم در همه زمینه‌ها اندیشیده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.