کد خبر : 817
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 9:46

فرماندار رودسر:

بازآموزی در کنار سوادآموزی دنبال شود بازآموزی در کنار سوادآموزی دنبال شود

بازآموزی در کنار سوادآموزی دنبال شود بازآموزی در کنار سوادآموزی دنبال شود
فرماندار رودسر، با بیان اینکه سوادآموزی و بازآموزی در کنار هم دنبال شود، اضافه کرد: امروزه در کنار سوادآموزی، نیازمند دوره‌های آموزشی تکمیلی و بازآموزی هستیم تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی و ارتقای سطح درآمدی خانوار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ملبهار از ایسنا؛ محمد حیدری در جلسه ستاد پشتیبانی از نهضت سوادآموزی شهرستان رودسر، با اشاره به توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر آموزش و سوادآموزی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب درصد بی سوادی و کم سوادی در کشور بالا بود و از نرم جهانی عقب تر بودیم.

وی سواد را در کنار بهداشت عمومی یکی از شاخصه های توسعه دانست و افزود: با دستور امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی در کشور به راه افتاد و حتی در دوران دفاع مقدس نیز شاهد برپایی کلاس‌ها در پشت جبهه بودیم و رزمندگان در امتحانات شرکت می‌کردند.

فرماندار رودسر با اشاره به عزم جزم نظام جمهوری اسلامی در بحث علم و آگاهی و دانش عمومی، تاکید کرد: خوشبختانه در این بخش موفق بودیم و در شاخص سواد رشد چشمگیری داریم؛ البته باید در کنار سوادآموزی، شرایط ادامه تحصیل برای افراد بازمانده از تحصیل را فراهم کنیم.

حیدری، سوادآموزی را امری بلندمدت دانست و یادآور شد: درصد باسوادی شهرستان رودسر بیش از ۹۹ درصد بوده و لذا در گام نخست باید به شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و بازمانده از تحصیل بپردازیم.

وی دهیاران و بهورزان را در خط مقدم شناسایی جامعه هدف سوادآموزی دانست و گفت: امروز در همه روستاها پایگاه بسیج داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه نهضت سوادآموزی است؛ همچنین می توان از ظرفیت ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای سوادآموزی بهره گرفت.

فرماندار رودسر عمده جامعه هدف نهضت سوادآموزی را مربوط به روستاها و حاشیه شهرها دانست و تصریح کرد: با همکاری ثبت احوال و بانک ها و سایر دستگاه های خدمت رسان می توانیم به وضعیت سواد افراد پی ببریم و برنامه ریزی لازم را برای سوادآموزی داشته باشیم.

حیدری با تاکید بر لزوم اعتمادسازی در مردم برای پیشبرد اهداف، اضافه کرد: برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم باید افکار عمومی را آگاه و آماده کنیم و در بحث سوادآموزی، نیازمند این آمادگی و همراهی هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک، بر ضرورت آشنایی والدین با امکانات روز جهت ارتقای نظارت بر خانواده و فرزندان تاکید کرد و گفت: امروزه در کنار سوادآموزی، نیازمند دوره های آموزشی تکمیلی و بازآموزی هستیم تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی و ارتقای سطح درآمدی خانوار باشیم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه سوادآموزی و بازآموزی در کنار هم دنبال شود، اضافه کرد: توجه به زمان برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی ضروری است و باید از اوقات فراغت افراد برای سوادآموزی استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.