کد خبر : 1143
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 17:26

امتحانات متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳ نهایی برگزار می‌شود

امتحانات متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳ نهایی برگزار می‌شود
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور سال آینده ملاک عمل خواهد بود/ امتحانات دی و شهریور به عنوان سابقه تحصیلی منظور نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ملبهار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان؛ حسین نظری درباره نحوه احتساب سوابق تحصیلی دانش‌آموزانی که امسال پایه دوازدهم هستند و در سال‌های گذشته در پایه‌های دهم و یازدهم امتحان نهایی نداده‌اند، گفت: در کنکور ۱۴۰۳ صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر ۵۰ درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه در کنکور سال ۱۴۰۴ تاثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می‌رسد، اظهار داشت: در کنکور ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازهم، ملاک عمل خواهد بود و ‌در کنکور سال ۱۴۰۵ نیز میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون سراسری ۶۰ درصد خواهد بود اما سوابق هر ۳ پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازهم، تأثیر گذار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آزمون‌های نیمسال دوم (خردادماه) دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳– ۱۴۰۲به صورت نهایی برگزار می‌شود. نظری درباره چرایی این امر خاطرنشان کرد: « دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری و در خرداد ۱۴۰۳ در امتحانات شرکت می‌کنند در کنکور سال ۱۴۰۵ در هر ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید سابقه تحصیلی داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه از امسال باید امتحانات نهایی را در هر ۳ پایه تحصیلی برگزار کنیم، تصریح کرد: «ملاک سوابق تحصیلی هم لزوما نتایج امتحانات خردادماه است و امتحانات دی و شهریور به عنوان سابقه تحصیلی برای ارسال به سازمان سنجش آموزش کشور، منظور نمی‌شود.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال برنامه‌ای تحت عنوان «ارزشیابی دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه» با هدف ارتقای آموزش و یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اجرا می‌کنیم که آزمون اولیه ملی برای سنجش وضعیت موجود آموزش است. نظری خاطرنشان کرد: این برنامه، یک آزمون ملی برای رصد وضعیت کل کشور ‌است تا بتوانیم تحلیل‌هایی را برای برنامه‌ریزی ‌هایی که بعداً در راستای ارتقای کیفیت آموزش، توانمندسازی معلمان و بهبود فرآیندهای یاددهی – یادگیری خواهد بود، داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.